perjantaina

MUUTAMA JUTTU JA ONNISTUNUT CASHEW-BRIOSSI

Eka ne jutut.

Mä oon tavannut jonkun. Mä oon tavannut uuden sähkövatkaimen ja me ollaan rakastuneita. Mun entinen oli sellanen paskanvalkonen halpa rumilus, joka jätti mut kesken kriittisen perunamuussihetken niin, että perunaa oli koko kämppä täynnä. Kattoa myöten. Me erottiin, mutta tosiaan, nyt mulla on uus. Ja se on rakkauden punainen. Todennäkösesti tuun syömään puoli vuotta pelkkää kermavaahtoa, koska haluun vaan vispata kokoajan.



Tokaks. Mä oon aika otettu, koska mä sain sellasen tunnustus-asian tytöntylleröltä, joka jakaa ruokarakkauttaan INKIVÄÄRIHILLO -blogissa.
Edelleen ajattelen, että mä kuvaan jotain typeriä kananmunia vähänniinkun ilmoille, ettei kukaan niitä tosissaan sen enempää noteeraa, mutta joku kuitenkin sitten noteeraakin.
Oon tosi otettu, kiitos!
Sitä tunnustus-asiaa 'pitää' jakaa eteenpäin omille lempparikirjottajille, muttakun mä seuraan niin vähän mitään blogeja niin tää on nyt hankalaa. Etenkin kun se 'pitäis' jakaa kymmenelle.
Teen nyt siispä silleen, että en vahingossa huomaa sitä nollaa sen ykkösen jälkeen ja tunnustan rakkautta KÄDENVÄÄNTÖÄ blogille, koska mun pitää tavata sen blogin päällikönretale ens viikolla. (Eli siis petaan itelleni tässä sellasta hyvän'jätkän'leimaa, hihiii.) Niin, et kiitti kun jaat mukavia juttuja muille ihmisille.



(Säännöt:
1. Kiitä palkinnon antajaa jakamalla hänen bloginsa linkkiä.
2. Jaa palkinto 10 seuraavalle blogille.
3. Ilmoita palkinnon saajille palkinnosta.)


Kolmas. Kävin chekidicheckaa uuden Kluuvin tänään, käy säkin! Se alakerran luomuparatiisi oli aika söpö kaikkine peruna- ja vihanneskellareineen. Pienempi, kun mä luulin, mutta söpö kuitenkin. Ja sitten siellä on Volcomin myymälä ja mä oon nyt köyhä.

Neljäs. Se leipä. Mä onnistuin pitkästä aikaa ja tulin hyvälle mielelle. Ja nyt imelä kommentti; tää leipä maistuis varmaan sikahyvältä esim. INKIVÄÄRIHILLON kanssa, haha.
(Mulla jäi tietysti omenamehu kaupanhyllylle ja korvasin sen maidolla ja puolikkaalla ruokalusikallisella sokeria, mutta paan ohjeen tähän niinkun se on tarkoitettu.)

CASHEW-BRIOSSI:



7,5 dl cashewpähkinöitä
3/4 tl ruokasoodaa
1/2 tl suolaa
3 kananmunaa, värit eroteltuna
1/2 rkl omenaviinietikkaa
1,25 dl maustamatonta jogurttia
1,25 dl omenamehua

Paa uuni lämpeemään 150-asteeseen.
Jauha pähkinät blenderissä jauhoksi ja yhdistä soodan ja suolan kanssa. Lisää munankeltuaiset, etikka, jogurtti ja mehu, sekoita tasaseks.
Puhtaassa kulhossa vispaa sillä sun omalla rakkaalla sähkövatkaimella valkuaiset pehmeäks vaahdoksi ja nostele varovasti taikinan sekaan. Kaada isohkoon leipävuokaan (en ton oman mittoja oikeen tiedä, enkä löydä mittanauhaa, mutta se on pituudeltaan about 165 senttisen, mittasuhteiltaan kohtalaisen normaalin oloisen tytön kyynerpäästä ranteeseen!) ja kypsennä uunissa tunnista tuntiviiteentoista minuuttia. Tee tikkutökkäystesti!

Mä kokeilin ties millä lisukkeilla ja voittajaks suoriutui tuorejuusto-hunaja-yhdistelmä!
Ei totisesti mikään halvin leipä duunaa, mutta aion herkutella ainakin jokaisena palkkapäivänä ja sit välillä muulloinkin. Ehkä parasta ikinä ja jossei jauha ainakaan ihan kaikkia pähkinöitä superjauhoks, saa sellasia hyviä sattumia ja on ihan taivaassa.
Suosittelen järjettömän lämpimästi. Ja te kaikki karppipyllytkin pääsette nauttiin!

4 kommenttia:

  1. Ihana vatkain ♥. Mulla on ollu tuo haaveissa jo jonkin aikaa ja pakko kohta hommata, koska perunapuuro ei oikein tahdo enää vanhalla onnistus, tehot loppuu. Ja punainen sen olla pitää :o)

    VastaaPoista
  2. Psst, edullisin hinta on sitten Clas Ohlsonilla!

    VastaaPoista