torstaina

ACAI-AAMU JA KIPPO!

Jostain syystä - ruoan yhteydessä - sanat super ja raw ja kaikki niiden sukulaiset saa multa savut nousemaan korvista. Mua ärsyttää kaikki tollanen muotihypetys ihan tappiin asti, mutta kun luin, että Acai sisältää aika pirusti sellasia juttuja, joita mun kroppa huutaa tarvitsevansa, mä tartuin syöttiin ja painelin ostoksille.
Tein siis aamiaiseks valtavan (kipon) kupin smoothieta acai-jauheella terästettynä ja nyt oon tosi terveellinen sitten.

NUKKUMATIN MUSTINAANI-VANILJACAI-SMOOTHIE:
( mulle )


Puolikas isosta banaanista pakastettuna
Pakastemustikoita
pieni loraus maitoa
~ 1 dl vaniljajogurttia
1 tl acai-jauhetta

Pilko illalla valmiiks blenderikuppiin banaani ja paa muut mukaan. Jätä pakastimeen nukkumaan yön yli. Ota huoneenlämpöön herättyäs ja anna pikkasen sulaa silläaikaa, kun kahvi tippuu ja naama peseytyy. Sitten kone huutamaan, eli homma blenderiin ja valmis!

Ja miksi K I P P O? No koska Kiposta saa Suomen parasta (ainoata?) jogurttijäätelöä!!
Kannattaa ehdottomasti vierailla.
Mä en ymmärrä miten noteerasin paikan vasta nyt, vaikka kuljeksin pitkin Iso-Robaa ehkä neljästi viikossa. Berliinistä palautumisen jälkeen oon kironnut Suomen sinne alimpaan sinne just siksi, koska täältä ei muka saa tota ah-niin-taivaallista kamaa. Ja väärässähän mä olin.. KIPPOON MARS!

Ps. Kokemuksen syvällä rintaäänellä suosittelen duunaan hampaidenväli-tsekkauksen ennenkun lähdet asioiden hoitoon. Siis jos vedät tän aamiaiseks. Enempää ei kai tarvii kertoa.

4 kommenttia:

  1. johanna! kiinnostaako joskus tulla meille safkaamaan niin mä voin tulla sun luo aamupalalle? for real. olisin laittanut meiliä, mut en löytänyt sitä täältä.

    VastaaPoista
  2. Iiik, yritäksä iskee mua? ;)
    Saat sähköpostia ihan lähipäivinä!

    VastaaPoista
  3. No yritän! Meidän pitää kohdata, ihan selvästi, koska mä kuolaan näitä sun reseptejä ja sä et ikinä oo missään miiteissä.

    VastaaPoista
  4. (itsesääliäänellä:) Ei mua oo pyydetty mukaan, byhyyy-yy-hyy-yhyy-yh! Oon tikkana messissä heti kun vaan seuraavat järkätään!

    VastaaPoista