lauantaina

PINAATTI, PURJO JA PALJON JUUSTOO

Alan kerta toisen jälkeen lämpeemään enemmän ja enemmän vuohenjuustolle. Kävin eilen hoivaamassa mun kevätflunssaista kaveria ja vein sille tuliaisiksi tälläsen paistoksen, johon ensin ajattelin laittaa fetaa, mutta viimehetkellä vaihdoin sen vuohenjuustoon. Oi onneks vaihdoin. Me vuohien kanssa rakastetaan toisiamme jälleen syvemmin!

PAISTOS KIPEÄLLE:



1 purjo, suikaloituna
~200g tuoretta pinaattia
(öljyä näiden kuullottamiseen)
8 kananmunaa
Suolaa ja pippuria
~150g raejuustoa
~100g vuohenjuustoa

Kuullota purjoa ja pinaattia oliiviöljyssä. Kippaa ne voidellun (piirakka)vuoan pohjalle.
Ripottele päälle raejuusto ja murustettu vuohenjuusto.
Riko kananmunien rakenne rikki kulhossa, mausta suolalla ja pippurilla. Kaada tämä juustojen ja muitten peitoksi ja paistaa 190° uunissa 20-25 minuuttia.
Tarjoile vaikkapa ranskankerman kanssa lämpimänä!

2 kommenttia:

  1. Tiiätkö mulle on käynyt ihan samalla tavalla. Vuohenjuustobuumin jyllätessä kuumimmillaan en voinut moisesta melkein vähempää välittää. Nyt sen voisi luokitella jopa herkkuosastoon. Ilmeisesti jatkuvasta tuputuksesta on ollut hyötyäkin ;)

    VastaaPoista
  2. Joo!
    Mua oikeen pistää vihaks, että oon usein tormännyt ravintoloissa siihen, että se ainut kasvisruokavaihtoehto on ollut jotain vuohenjuustoon liittyvää ja oon joutunut maksamaan ison summan siitä, että loppujenlopuks ne juustot on piiloutuneet sinne servietin sisään. Hmph.
    Olis pitänyt jo ajat sitten ottaa missiokseen tää harjoittelu! Voi vuohet :)

    VastaaPoista